9 nejoblíbenějších mýtů o zdravém životním stylu. — expert-sergeferrari.cz
News

9 nejoblíbenějších mýtů o zdravém životním stylu

Zdravý životní styl aneb lži: 10 mýtů o zdravém životním stylu

Zdravý životní styl je již nedílnou součástí moderního světa. Kolem zdravého životního stylu však koluje mnoho mýtů. Vedoucí lékařka Krasnojarského regionálního centra pro veřejné zdraví a lékařskou prevenci Irina Sergeeva hovořila o 10 hlavních mylných představách.

Neustálé diety

Všechny diety fungují na principu vyloučení a omezení konzumace určitých potravin. Lidské tělo zažívá stres, když je zbaveno a začne aktivně produkovat hormon kortizol, který ovlivňuje metabolismus bílkovin a sacharidů. V důsledku toho se zvyšuje hladina cukru v krvi, což vyvolává tvorbu tukové tkáně. Dříve „Prima City“ hovořilo o nejnebezpečnějších módních dietách.

Zajímavé:
M a jak krmit raky: druhy potravin, pravidla krmení, užitečné tipy.

Cvičení na opotřebení

Pravdou je, že fyzická aktivita je pro tělo důležitá, ale neměli byste to přehánět. K udržení zdraví často stačí půlhodinový trénink. Pouze 20 % populace potřebuje na cvičení 50 a více minut.

2-3 litry vody denně

Musíte pít tolik vody, kolik vaše tělo potřebuje. Pokud to s vodou přeženete, můžete si způsobit hyponatrémii – nedostatek soli. Velmi se tím zvýší riziko kardiovaskulárních a jiných závažných onemocnění.

Na mraženém jídle není nic zdravého

Naopak zpracování za studena a uzavřené obaly si zachovají mnohem více vitamínů.

Živé jogurty jsou součástí zdravé výživy

A to je pravda. Musíte však pochopit, které jogurty jsou považovány za „živé“. Měly by být vyrobeny bez tepelné úpravy a skladovány pouze při nízkých teplotách a ne déle než týden. Jogurty, které leží na policích celé týdny, nejsou považovány za „živé“.

Hnědý cukr je zdravější

Lhát. Hnědý cukr pochází z lepkavého sirupu (melasy) a bílý cukr pochází z jeho odstranění. Melasa skutečně obsahuje vitamíny a minerály, ale jejich množství našemu tělu nestačí.

Po 6. hodině nemůžete jíst

Pokud máte hlad po 18:00, pak byste se neměli vyhýbat jídlu. Hlad pociťujeme při uvolnění žaludeční šťávy, zároveň se do dvanácterníku uvolňuje žluč, která je potřebná pro vstřebávání potravy. Pokud tělo nepřijímá potravu, pak žaludeční šťáva a žluč dráždí trávicí orgány. V konečném důsledku to může vést k peptickým vředům, stagnaci žluči a tvorbě žlučových kamenů.
Minimálně 2 hodiny před spaním je lepší nejíst.

Káva je špatná pro váš spánek

Kofein stimuluje nervový systém a v budoucnu se může stát mírně návykovým. Našemu tělu však neškodí.

Lepek je škodlivý

Jedná se o komplexní protein, který se nachází v obilovinách. Pokud netrpíte intolerancí lepku, pak byste si výrobky s touto složkou neměli odmítat.

Zajímavé:
Existují nuance: jak přeměnit zahradní dům na obytný.

Citronová voda vám pomůže zhubnout

Jakákoli voda zrychlí váš metabolismus, bez ohledu na to, kdy ji přijmete. Dodnes neexistuje jediná studie, která by prokázala výhody vody s citronem. Navíc pravidelné pití citronové vody může poškodit vaši sklovinu a vaše zuby budou citlivější.

9 mýtů o zdravém životním stylu

Informace o tom či onom způsobu, jak zhubnout, zbavit se akné, diety a tak dále, se mezi veřejností šíří rychlostí blesku. Bereme to za slovo, ale marně. Některé metody jsou totiž naprosto nesmyslné a navíc stojí spoustu peněz. Zde je seznam nejčastějších mýtů o zdravém životním stylu.

9 mýtů o zdravém životním stylu

Mýtus č. 1: Je lepší nahradit cukr agávovým sirupem.

Rafinovaný cukr představuje velkou hrozbu pro lidské zdraví. Proto pro tento komponent hledáme důstojné náhrady. Má se za to, že sirup z agáve nebo kokosový cukr obsahují méně kalorií, ale není to pravda. Počet kalorií je u všech těchto doplňků stejný: 4 kcal na 1 gram.

Existuje také názor, že cukry obsahují prospěšné vitamíny a minerály. Do jisté míry je to pravda, ale množství kokosového cukru nebo agávového sirupu, které se přidává do pokrmů, pro zdravý životní styl nestačí.

Mýtus č. 2: Infrasauna vám pomůže zhubnout.

Ano, zhubnete, po 10 sezeních opravdu zhubnete. Nemluvíme ale o spalování tuků. Přebytečná tekutina z těla jednoduše odchází. Jakmile po návštěvě takové sauny začnete jíst nebo pít, kila se zase vrátí. Takovým mýtům byste neměli věřit, ale raději používejte osvědčené metody – zdravé stravování a pohyb.

Mýtus č. 3: Aktivní uhlí pomůže zbavit se akné

Aktivní uhlí se často používá k boji proti akné a jiným kožním vyrážkám. Tento produkt má porézní strukturu, která pomáhá absorbovat jedy a toxiny ze žaludku a střev. Otrava nebo předávkování drogami je jeho přímým účelem. Uhlí přitom může působit pouze ve vnitřních orgánech, ale ne na obličeji či jiných částech kůže. Používání přípravku na boj s akné je proto zbytečné.

Zajímavé:
Jak získat hypotéku na výstavbu soukromého domu.

Mýtus č. 4: Je lepší cvičit na lačný žaludek.

Existuje názor, že trénink nalačno je z hlediska hubnutí přebytečných kil mnohem efektivnější. Ale ve skutečnosti tomu tak není. Množství ztracené hmotnosti bude přesně stejné, bez ohledu na to, na jakém žaludku cvičení je.

V ideálním případě obecně potřebujete trénovat 1,5-2 hodiny po jídle. Budete tak mít dostatek energie na dokončení všech cviků a nebudete se cítit těžko v žaludku.

Mýtus č. 5: Citronová voda vám pomůže zhubnout

Lidé po celém světě pijí vodu s citronem v naději, že se přebytečná kila sama vypaří. Ale když se tak nestane, přichází zklamání. Voda s citronem, která pomáhá spalovat tuky, totiž není nic jiného než mýtus. Jedinou výhodou tohoto nápoje je, že pomáhá urychlit metabolismus. To může poškodit vaše zuby, protože jsou citlivější.

Mýtus č. 6: Antikoncepce způsobuje rakovinu

Existuje teorie, že antikoncepční pilulky způsobují rakovinu, zejména rakovinu prsu. Výzkum ale říká něco jiného. Výskyt rakoviny prsu ovlivňují zcela jiné faktory, jako je genetika, životní styl nebo věk. Lékaři říkají, že hormonální antikoncepce může být naopak užitečná. Nejen z hlediska ochrany před nechtěným otěhotněním, ale také pro snížení rizika vzniku rakoviny vaječníků a endometria. Hlavní jsou správné léky.

Mýtus č. 7: Meditace vám pomůže vypořádat se se stresem.

Do jisté míry je to pravda. Ale to není zdaleka nejlepší metoda, jak se vypořádat se stresem. Koneckonců, taková duchovní praxe má určité vedlejší účinky, například halucinace, bludy, citlivost na světlo, zvuk a panické poruchy. Kromě toho může meditace vést ke zvýšenému krevnímu tlaku, závratím a problémům s gastrointestinálním traktem.

Zajímavé:
Jak jsem sám pěstoval pórek na pozemku.

Mýtus č. 8: Mikrovlny zabíjejí všechny výhody jídla.

O mikrovlnných mečích koluje mnoho pověstí a mýtů. Ozařují jídlo radiací, zabíjejí všechny výhody a obecně vedou k rakovině. Ale ve skutečnosti mikrovlny ovlivňují pouze molekuly vody a způsobují jejich pohyb a převrácení. Nemůže tedy dojít k radiaci ani jiným vedlejším účinkům.

Mýtus č. 9: Superpotraviny by měly být součástí vašeho jídelníčku.

Existuje jídlo, které se nazývá superpotravina. Toto je jídlo, které může okamžitě zlepšit vaše zdraví, naplnit vás energií a okamžitě zhubnout. Například chia semínka, goji bobule, zelená káva. Ale ve skutečnosti jsou to jen marketingové triky, jak prodat drahé produkty. Koneckonců, superpotraviny mají stejně hodnotné analogy, které jsou levnější. Plody Goji lze nahradit rybízem, chia lněnými semínky a bobule acai brusinkami.

Sledujte to nejdůležitější a nejzajímavější na kanálu TelegramTatmedia

Další zajímavosti ve feedu Zen.News —

přidat «Selska nov» k oblíbeným zdrojům

Nechte reakce

Bohužel reagovat lze pouze jednou 🙂
Pracujeme na zlepšení našich služeb

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Кнопка «Наверх»
expert-sergeferrari.cz