Bílá země poté, co voda opadne – co to je?. – expert-sergeferrari.cz
News

Bílá země poté, co voda opadne – co to je?

Voda ve studni je velmi tvrdá, po zalití se na záhonech objeví bílý povlak. Co dělat, když není jiná voda?

Ahoj! Opravdu doufám v radu od zkušených lidí v této otázce.
Problém je velmi bolestivý. Půda, kterou jsem dostal, byla hlinitá, těžká, každý rok ji vylepšuji (mulč, kompost, hnojiva), ale je to tady. Mám kapkovou závlahu vodou ze studny. To znamená, že je nejen studená, ale také strašně tvrdá. Dokonce se na postelích objevuje bílý povlak.
Jiná voda není a jiná voda se ani neočekává.
Jak mohu v tomto případě pochopit, jak se starat o zemi a své rostliny? Co zahrnout nebo nezahrnout? To znamená, že chápu, že je třeba něco udělat, ale co přesně? Možná mi to někdo může říct? Děkuji předem.

To může být užitečné:

  • Kdy je lepší zalévat – ráno nebo večer?
  • Je možné zalévat rostliny rezavou vodou?!
  • Je možné zalévat některé rostliny na zahradě masovým vývarem?
Zajímavé:
Točí klíšťata? Postarejte se o blaho svých blízkých předem.

Máte dotaz na zahradu? Zeptejte se našich odborníků a zkušených zahradníků.
Zeptejte se
40 komentářů 4 díky za otázku 6 oblíbené 59380 zobrazení
Sdílet odkaz
Kopírovat odkaz
Autor otázky:
Irina Volgodonsk 17. ledna 2016, 18:50
Poděkovat! Poděkoval jsi 51
Otázka přidána do oblíbených
Nina Chuvashova a 5 dalšími
Добавить в избранное
Všechny odpovědi a komentáře (40)
17 Leden 2016, 19: 23

Máte možnost sbírat dešťovou vodu? Nebo ze studny do sudů a pak na postele. Alespoň to zalijete teplou vodou.

17 Leden 2016, 19: 29
Co když teče ze střechy a potrubím do sudu?! je zde možnost?
17 Leden 2016, 19: 31
Slyšel jsem, že tvrdá voda zahradě nijak zvlášť neškodí. Jak vypadají vaše rostliny?
17 Leden 2016, 19: 47

zaléváme z vodní pumpy, ale předehřáté v sudu. rostliny vypadají normálně. ale zalévám zřídka a zkouším jen ve skleníku a venku většinou prší. mám málo voda na všechny ty hromady záhonů. je to trochu těžké. a pak jsou tu ty keře nově vysazené. obecně ať si zvyknou, že si vláhu vyhledávají samy)) samostatnost jim nikdo nezrušil, Jen se jim pokusím pomoci s mulčováním))

17 Leden 2016, 19: 46

Manžel vykopal mělkou studnu – 4 metry, nainstaloval čerpadlo a tuto podzemní vodu používal na zalévání zahrady. Jsou tu sudy, sbíráme je a zaléváme záhony. Vodu jsme zkontrolovali na tvrdost, je velmi tvrdá – 24000 mmol/l (běžná voda z kohoutku je do 2500 mmol/l). Rostliny rostou, sklizeň se sklízí. Můj manžel zkoušel vyrobit iontoměničový filtr pomocí sulfonovaného uhlíku, ale nic nefungovalo, takže ho zaléváme tvrdou vodou. Postupem času se na povrchu půdy vytvoří bílá kůra. Sama o sobě je neškodná, ale tvrdá voda může škodit rostlinám, které nemají rády zásadité prostředí. Vodu můžete změkčit přidáním dřevěného popela v množství 3 gramy popela na litr vody nebo čerstvé rašeliny v množství 100 gramů na 10 litrů vody.

Zajímavé:
Hodnocení nejlepších řetězových pil: pro domácnost, poloprofesionální atd.

17 Leden 2016, 19: 58

Nejedná se o zalévání pokojových květin. Kam přidat rašelinu, pokud voda pochází ze studny? Nebudete mít dostatek rašeliny na celé léto.

17 Leden 2016, 20: 17

Opravdu, kam přidat rašelinu nebo popel? No, řekněme v nějakých nádobách. Jak moc je potřeba zalévat celou zahradu a párkrát týdně?

17 Leden 2016, 20: 18
Jak může popel změkčit vodu, když je sám o sobě alkálií a používá se k deoxidaci?
1 PROSINEC 2016, 23: 12

Promiň, Ekaterino, ale pleteš si teplé s měkkým. Tvrdost vody a zásaditost jsou dva různé ukazatele a vysoká tvrdost v žádném případě nenaznačuje, že voda má vysokou zásaditost.

26. července 2018, 20:29
Nerozumím: popel je zásaditý a rašelina kyselá – jak to může být NEBO?
17 Leden 2016, 20: 15

Rostliny si zvykají.Také máme tvrdou vodu a po zalití zůstává na povrchu půdy bílý povlak po celém záhonu.Pokud není dostatek nádob s usazenou vodou,tak zaléváme tvrdou vodou. s tím se nedá nic dělat, všechny rostliny kvetou a voní.Vše smyje déšť.

17 Leden 2016, 23: 22

Irino, zdá se mi, že otázka není tak jednoduchá, jak se na první pohled zdá. Irino, můžete jasně napsat, řekněme, výsledek nejjednodušší analýzy? Když si myjete ruce mýdlem, vypadá to takto: a) je mýdlo obtížné napěnit, stává se tvarohovým? b) když si namydlíte ruce a použijete více mýdla, trvá smytí mýdla poměrně dlouho, dlouho se zdá, že mýdlo není smyté? Na základě vaší odpovědi se můžeme rozhodnout. Samozřejmě budete muset zalévat touto vodou, ale soli této vody (a těch je ve vodě hodně, jak píšete) se během let nahromadí v půdě zahrady a půdě v zahradu, nebo: a) zasolit (táhnout k slaniskám), a aby se půda vrátila do předchozího stavu, bude nutné občas sádrovat, nebo naopak začne: b) okyselit a v průběhu let bude nutné vápnit. A to jsou diametrálně (doslova!) odlišná díla. Píšu to s ohledem na to, že toto je Volgodonsk. Čeká na vaši odpověď.

Zajímavé:
Hnojová houba: popis, odrůdy, jedlé nebo ne, kde roste, pěstování.

17. července 2019, 13:44

France Khasanovich, dobré odpoledne. Otázka alkalické vody je pro mě bolestivá. Píšete, že pro určení kvality vody je zásadní, jak se mýdlo v této vodě chová. Moje mýdlo stlouká. Co to znamená? Jaká opatření mám v tomto ohledu u závlahové vody uplatnit? Zalévat můžeme ze studny (20 metrů) a z jezera. Obě chutnají slaně. Už jsem unavená. Tolik peněz se přesunulo na sazenice. Nové sazenice se velmi těžko zakořeňují. Zemřou (nejprve uschne všechna zeleň). Snažím se nezalévat na listy, ale pokud se na listy dostane byť jen trochu vody, list okamžitě zhnědne a uschne. Nejprve okraje a poté celý list. Takto stojí moje keře se „spálenými“ listy na dně rostliny. Silná chloróza na černém rybízu. Prosím o radu, co dělat a jak. Děkuji.

18 Leden 2016, 10: 42

Můj otec často pracoval jako včelař v Rostovské oblasti. Cestovali jsme po mnoha oblastech s křídovými horami. Hlavní podložní horninou je vápenec. Všechno ale roste a plodí úžasně. A obyvatelstvo nemá kazy – voda a jídlo jsou plné vápníku z vápna. Pokud je úroda, je to tak velký problém? V průmyslových podmínkách se kyselina dusičná vstřikuje během zavlažování. Jak rostlinné hnojivo, tak vápno se mění na oxid uhličitý. Hodně štěstí.

22 Leden 2016, 20: 52

Ahoj Irino. Ve své práci studuji vodu na základě fyzikálních a chemických parametrů. Váš problém proto znám z první ruky. Doporučuji tedy rozhodně vodu ze studny prozkoumat na základní chemické ukazatele a především tvrdost a podle získaných výsledků pak vybrat pro váš případ čistící instalaci pro vaši studnu. V opačném případě můžete v průběhu času „zasolit“ svou půdu natolik, že bude prostě nemožné pěstovat běžné zahradní plodiny.

31 Leden 2016, 17: 18

Zajímavé:
Výstavba chovných rozmnožovačů: kolik se investuje do investičních projektů?.

To je přesně to, čeho se bojím. Děkuji moc za pozornost.Můžete mi říct, kde mohu takovou analýzu provést?

Poslední úprava 31. ledna 2016, 17:59
1. února 2016 19:35

Takové studie obvykle provádí Vodokanal, zkušební laboratoře Federálního rozpočtového ústavu zdraví „Centrum hygieny a epidemiologie“ a soukromé laboratoře ve vašem městě nebo regionálním centru.

30 Leden 2016, 09: 07

Přesně toho se bojím. Děkuji moc za pozornost.Můžete mi říct, kde mohu takovou analýzu provést?

31 Leden 2016, 17: 20
Možná se to někomu bude hodit, zajímavé na téma: web sadoved
Poslední úprava 31. ledna 2016, 17:59
26. dubna 2016 18:03

Sazenice vysazené na záhonech obecně zalévám vychlazenou horkou vodou (jiná prostě není, studená voda z čerpadla aplikovat nelze) a tak dále asi měsíc, dokud neposkytnou závlahovou vodu z jezera. Problémy tedy nebyly, úroda byla výborná, sazenice byly přijaty dobře, ale naše voda byla velmi tvrdá.

24 listopad 2016, 23: 52

Pokud se vaše zahrada nenachází u dálnice, můžete ji vždy zalévat dešťovou vodou. Připevněte záchytku k domu, stodole, skleníku – všechny stávající budovy. Pro rostliny je nejlepší dešťová voda. A když je sucho, voda ze studny. Vždy je tam (téměř) tvrdá voda. A nejsou potřeba žádné kontroly. Pod každý odtok postavte 3 sudy tak, aby přetékal z jednoho do druhého.

1 PROSINEC 2016, 21: 38
Děkuji. Máte samozřejmě pravdu, ale tady jsou letní deště téměř vždy vzácné, s výjimkou letošního léta.
1 PROSINEC 2016, 23: 26

Domácí způsob, jak změkčit vodu, je vařit ji s jedlou sodou. To rozloží jedlou sodu, ale ve skutečnosti to může trochu zvýšit zásaditost vody. To je dobré, pokud si potřebujete umýt vlasy. Zda budete moci vařit vodu na zavlažování, je jen na vás. Ve skutečnosti je samozřejmě nejprve potřeba udělat rozbor vody v akreditované laboratoři. Jak ukazuje moje odborná práce právě v takové laboratoři, ve studních je voda ve většině případů tvrdá. Ve skutečnosti jsou z tohoto důvodu normy pro tvrdost artéské vody mnohem vyšší než pro vodu v zásobování pitnou vodou. Pokud je alkalita vaší vody podle rozboru nízká, pak varná soda její kvalitu nijak neovlivní.
Přestože se kvalita vody v různých regionech liší, musíte znát základní údaje.
Možnosti s dešťovou vodou vám již byly navrženy.
Možná máte prameny a nejčastěji mají měkkou vodu.
No, existuje velmi drahý způsob – vázat soli tvrdosti (vápník a hořčík) se změkčovadly, to zahrnuje Trilon B, ale je to drahé.
No, nebo znovu, iontoměničové filtry.
Pokud jste již stanovili Ca, Mg, sušinu a zásaditost vody (váš dlouholetý dotaz), zapište si čísla, rozhodneme se konkrétně.

Zajímavé:
Proč rostliny v zimě nezmrznou nebo co je hypobióza.

14. října 2017, 01:31

Všechny tyto rady jsou zbytečné. Z jednoho prostého důvodu – lidé nechápou, co je jih (a Irina je z jihu). Během léta zde může být několik krátkodobých dešťů, co tam můžete sbírat? A kolik nádob potřebujete nasbírat, když potřebujete zalévat v našich vedrech téměř každý den? Několik tanků?
Zaléváme každý den ze studny. Vše zabere asi hodinu – zahrada je slušná. Během této doby se vylijí tisíce litrů vody. Co tam vaříš? Jakou dešťovou vodu sbíráte?
A zalévání tvrdou vodou je velmi škodlivé pro půdu i rostliny. Chlorozová kuřata jsou hrozná a špatně se vyvíjejí. Proto jsem také dosáhl limitu a začal jsem problém vážně studovat. Prohledal jsem celý internet a seděl tam celé dny. A řeknu vám, že dobré věci nestačí. Instalace filtrů je drahá, budete se muset starat o výměnu náplně. Rady s popelem a rašelinou problém také nevyřeší, pokud nemáte zahrádku na hraní nebo nepotřebujete zalévat jen pár záhonů.
Jediný způsob, i když ne neoddiskutovatelný, je přidání kyselin do vody. Srážejí vápník. Budeme muset přejít na zálivku z nádob, ale to se dá vyřešit. Do vody se přidává kyselina ortofosforečná nebo nejlépe kyselina šťavelová v množství 2 gramy kyseliny na 10 litrů. Kyselina citronová není vhodná, jednoduše okyselí půdu, čímž je méně zásaditá, ale nesráží vápenaté soli.
Kyselina šťavelová se prodává v chemických obchodech a prý je dokonce k dostání v lékárnách.

14. října 2017, 07:41

Souhlasím s tím, že „nerozumí“. Každý vždy soudí podle sebe a porovnává sám se sebou. Abychom však problém vyřešili se specialisty, stále jsme neviděli údaje o tvrdosti se složkami Ca a Mg, zásaditosti a sušiny.

Zajímavé:
5 nápadů, co dělat s květinami z kytice.

19. října 2017, 03:43

Dobře chápete, že obsah vápenatých a hořečnatých solí je v artézské vodě téměř vždy překročen.

19. října 2017, 05:55

Ani ne, a to znám místa, kde je artézská voda docela měkká, s tvrdostí do 2 mmol. Tvrdost navíc neobsahuje jak Ca, tak Mg, ale Ca je pro nás důležitý, právě on vytváří tzv. konstantní tvrdost.

19. října 2017, 12:42

Stálou tvrdost nevytvářejí kationty, ale anionty, záleží na tom, kolik hydrogenuhličitanového iontu je ve vodě obsaženo. Za určitých podmínek se mění na uhličitan a spojuje se s kationty vápníku a hořčíku a převádí je do nerozpustného stavu. Synonymem dočasné tvrdosti je „uhličitan“. Pokud voda stále obsahuje anionty silnějších kyselin než kyselina uhličitá, pak jim ekvivalentní množství Ca+ a Mg+ zůstane v aktivním stavu – jedná se o trvalou tvrdost. Při podezření na hladovění hořčíkem má smysl kontrolovat hladiny hořčíku a vápníku odděleně. Ale obecně máš pravdu: při akvaristice jsem nějak změřil tvrdost těch tří zdrojů, co jsem měl. Ve studni hluboké patnáct metrů to bylo rovných 12 německých stupňů, ve vodovodu s plotem od řeky – 18 (myslím, že na úpravně vody se používalo bělidlo). Nejměkčí – 6 stupňů – byla voda z 60metrová studna, zásobující technickou vodou sousední továrnu a departementální domy podniku. Měla přitom zvláštní chuť, mnozí si stěžovali, že je hořká a obyvatelé jí zásobovaných domů si stěžovali, že květiny na oknech z této vody umírají. Nebylo zaznamenáno žádné poškození obyvatel akvária, včetně rostlin.

19. října 2017, 13:35

Vážený barone! Stálou tvrdostí jsou sírany a chloridy vápníku a hořčíku. Zbytek je dočasný. Akvaristikou jsem se nezabýval, měl jsem 30 let na starosti laboratoř pitné vody

Zajímavé:
Choroby raků: názvy, popisy, příznaky, léčba a prevence.

19. října 2017, 14:11

o čem to mluvím? To samé, jen jinými slovy (vyhrál jsem i ceny na chemických olympiádách)
Sírany a chloridy jsou jen anionty silnějších kyselin.

19. října 2017, 14:27

Chcete říct, že tvrdost je způsobena anionty. Ale ve skutečnosti se jedná o kationty – vápník a hořčík ve formě síranů a chloridů.

19. října 2017, 14:40

Uh, ne, to jsem neřekl! Ne nadarmo se mluvilo o olympiádě – dostali jsme tam hodně chyb za používání nesprávné terminologie.
Řekl jsem, že dočasnou a trvalou tvrdost URČUJÍ anionty. Ve vodě je hodně síranových a chloridových iontů – trvalá tvrdost bude větší.
Pokud je při STEJNÉM obsahu vápníku a hořčíku uvedených iontů málo, trvalá tvrdost bude nízká a přechodná tvrdost vysoká, hydrogenuhličitanový iont je ve vodě vždy přítomen v důsledku rozpouštění oxidu uhličitého.
To znamená, že celková tuhost je v obou případech stejná.
Ale když se to v druhém dá zredukovat prostým varem, tak v prvním to nepomůže.

19. října 2017, 14:51

Stálou tvrdost nevytvářejí kationty, ale anionty, záleží na tom, kolik hydrogenuhličitanového iontu je ve vodě obsaženo.

Toto je nesprávná fráze.

9. července 2019, 22:37

Ludmilo, dobré odpoledne! Mohl byste mi říct, jak ničivá je voda pro rostliny s takovými indikátory?

14. října 2017, 07:28

Pokud vím, půdu můžete „zasolit“ pouze v případě, že voda obsahuje vysoký obsah chloridů. Tuhost nemá s tímto procesem nic společného. Vasilij vám navrhl řešení okyselením vody kyselinou dusičnou. V této možnosti budete do půdy také přidávat dusík.

14. října 2017, 12:50

Přísně vzato, slanost je nadbytek sodných iontů. V sodě není chlór, ale salinita sody je poměrně častým a velmi škodlivým jevem.
Kyselina dusičná je velmi nebezpečná látka pro manipulaci, i když logicky by měla fungovat. Organiky je potřeba přidávat více v jakékoli formě, biochemické procesy v ní probíhající optimalizují složení půdy tím nejlepším možným způsobem.

Zajímavé:
Krmení ovocných stromů: podmínky, pravidla.

14. října 2017, 21:24

Velmi zajímavé a užitečné tipy. Všem moc děkuji. Nejvíce se mi líbil poslední tip, o organických. Tohle je pro mě nejreálnější.

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button
expert-sergeferrari.cz