Povodeň na Volze. Testovací rybolov t – — expert-sergeferrari.cz
News

Povodeň na Volze. Otestujte rybářskou Farm.expert

Na kanálu Volha se probudila ryba. Jak jsme vytáhli varhany, dráhu a bezútěšnost

Dobré odpoledne všichni! Pokračujeme v rybářských výpravách. Tentokrát bylo rozhodnuto jít do Volžského kanálu z vesnice Kopylovo. Nebyla naděje na úlovek, místní rybáři říkali, že jen v časných ranních hodinách bude pár kousnutí a to bude vše. A my rádi spíme, přijeli jsme až v 10 ráno.

Samozřejmě jsme přijeli s celou rodinou. Našli jsme zajímavé místo, kde byla nejen země, tráva a stromy, ale i trochu písku. Aby si děti mohly hrát o přestávkách.

Místo a čas rybolovu

Mluvit slovy trvá dlouho a můžete se zmást. Raději vám ukážu na mapě:

Mapa

Oblast Samara. Nedaleko je vodní elektrárna. Volha je před vámi. Nahoře je obec Fedorovka, dole obec Kopylovo. Cestování je zdarma, nejsou žádné dopravní zácpy.

Doba rybolovu je dvacátého května letošního roku (2021). Počasí je abnormální horko, dusno a +31 stupňů. Řeka je však stále ledová a vane z ní studený vzduch. Následkem toho – ani sem, ani tam – slunce pálí – svléknete se do trička, najednou fouká větřík od vody – hned se zabalíte do bundy.

Řekněte

S manželem si s sebou vždy bereme hromadu všemožných vychytávek na rybaření. Je jimi naplněn celý kmen. Vyfasovali jsme 2 šestimetrové udice a klasiku žánru — červa s červem.

Rybářský prut

Mimochodem, nepoužíváme žádné luxusní věci. Naše rybářské pruty nestojí více než 1000 rublů. A je pohodlné s nimi rybařit! Co se týče pevnosti — výborná, teleskopická. Vejdou se do auta a dobře se vejdou do kufru. Nechápu rybáře, kteří rozdávají celé platy za udice, návnady a další drobnosti.

Zajímavé:
Nejpodivnější zemědělské postupy – jsou opravdu tak užitečné?.

První pokus a nastavení

Na vyzkoušení jsme nahodili rybářský prut (jednoduchý splávek). Nejprve uděláme hloubku větší — asi metr. Klid. Párkrát jsme šli ještě hlouběji — začali se dotýkat dna — a vytrhali trávu. Vytáhli to trochu výš a začali čekat na rybu. Větší exempláře prý okusují ze dna. Asi po 4 minutách tě kloval bílý cejn velikosti dlaně. Říkáme mu také šarman.

Sharman

A už mě nebaví to jen házet a čekat. Nekousne hned. Někdy čekáte 15 minut — periodicky jej přenášíte (proud unáší plovák). Dovolte mi experimentovat – hrát si s hloubkou. Myslím, že bychom měli zkusit lovit na hladině. Udělal jsem malou hloubku, pouhých 20 cm A od prvního náhozu, jak splávek přistál, byl hned zákus. Vytáhla ponurý. Hodím to podruhé, potřetí, podesáté — a hned se to zakousne. Stejně jako karas v období krmení. Stačí mít čas nosit a házet.

Pak začalo být nudné chytit jednoho bezútěšného — je to samo o sobě malá ryba, podobná velkému šprotovi. Manžel je ale trpělivější, cejna pořád vláčí.

A jaká je příroda?

Volze

Zajímavé momenty

Přes den jsme pravidelně nosili bezútěšný se sudovým varhanem. Několikrát jsme ale narazili na velké karasy a pásavky. Byly tam i nějaké zádrhely. Tentokrát jsme si nevzali kalhoty z bažin — v autě už nebylo místo. Díky bohu zatáhli a pustili, i když museli chytit plovák, všechno bylo úplně ulomené.

Když jsme dostali hlad, usmažili jsme kuře na grilu. Něco jako ražniči, ale ve spěchu. Na moření a jinou přírodní kuchyni nebyl čas. Hlavní pro nás bylo rychle nakrmit děti a ulovit ryby.

BBQ

Zatímco jsme rybařili, 3x propluly krásné lodě — motorová loď, pramice a jen rybářský trawler. Takové momenty jsem si nemohl nechat ujít a vyfotit:

Zajímavé:
Když perličky začnou snášet vejce: načasování, zralost, faktory ovlivňující produkci vajec.

Motorová loď

Tentokrát můj syn projevil větší zájem o rybaření než jeho dcera. Rybařil jako dospělý. Bohužel jsme zapomněli vzít dítěti rybářský prut a on lovil na šestimetrový rybářský prut. Bylo to pro něj těžké, ale stále funěl a chytal ryby:

Rybaření

Návnada

V předchozích článcích jsem řekl, že nepoužíváme hotovou nástrahu. Vyrábíme si ho sami z krmiva pro zvířata. A přidáme kousek chleba. Půl kbelíku krmení jen zalili vařící vodou a po 2 hodinách vše nabobtnalo a byl z toho celý kýbl.

Za 1 rybářský výjezd můžete „vyhodit“ polovinu 6litrového kbelíku. Zbytky vždy zamrazíme.

Sčítání

Pozdě večer, když slunce zapadalo, jsme se začali chystat domů. A já měl takovou touhu zůstat přes noc! Škoda, že jsme ještě nesehnali velký stan. Chceme vzít 4místný. Stále ceníme.

Toto je úlovek, který jsme pro tento den měli:

Hodně ryb

Ryby nečistili, vzali spoustu a nasolili je do kbelíku. Pak budou úžasné sušené ryby. S kvasem je to naprosto vynikající!

Povodeň na Volze. Testovací rybolov

Letos je hladina vody na Volze extrémně vysoká. Takhle nezatopila už mnoho let. Vodní elektrárna to nezvládá, nižší třídy se topí, vyšší také drží maximální rychlost — voda téměř vytéká.

Pro ryby je dobré, že Volha překročila své limity, zvláště pole byla zaplavena — je tam mělko, je tam hodně trávy, voda je vyhřívaná sluncem — ideální místo pro tření! Je tu jen jedno upozornění — vodu je třeba vypustit, což znamená, že hladina brzy klesne, Volha se vrátí do svého normálního kurzu a všechna vejce na trávě zůstanou bez vody — což znamená, že mnoho potěru zemře. Ale bohužel se nedá nic dělat. Aby se lidé neutopili, obětujeme ryby.

Zajímavé:
Núbijské kozy: popis s fotografiemi, produktivita, údržba a chov.

Během povodní jsme šli na ryby. Obvykle jsou ryby na takovém místě v moři před třením šílený hlad.

Rozlít

Všechny stromy byly zatopené a v tomto místě byla hluboká, SUCHÁ rokle se silnicí! Voda vystoupala minimálně o 3 metry.

Záplavy

Rybolov na tomto místě není vhodný — je tu spousta keřů a větví — nemůžete házet rybářský prut — jsou zde pouze háčky. Kolem plave také suché listí a nejrůznější odpadky. Ale my jsme zoufalí lidé, pokus není mučení!)

Voda a rybářské pruty

Seděli jsme dlouho. Nebyla žádná kousnutí.

Rybářský prut

Z nudy jsem se začal rozhlížet a viděl tolik krásy. Rád si všímám nejrůznějších maličkostí. Na pohled působí nenápadně, ale ze zvláštního úhlu jsou krásné! Jen se podívej:

Росток

Modré květy

Větvička

květiny

Les

Manžel si všiml, že už nemám vůbec zájem a navrhl změnu lokality. Zkuste nahodit rybářský prut z jiné části úniku. Všechno by bylo v pořádku, ale vzali jsme si s sebou tašky a nejrůznější rybářské vychytávky. Nic moc táhnout.

Věci

Ale měl pravdu, jakmile jsme dorazili na nové místo — sousto zesílilo!

Navíc vyklovali dobré exempláře. Ale v tomto místě voda „utíká“, silný proud se řítí (od nás) na 5 minut pod tlakem a pak je najednou na 2 minuty klid, voda stojí a pak naopak proud táhne přímo k nám. A ryby koušou jen v rychlých proudech. Když voda stoupá, je ticho. Ryba také vstává.

Lovili jsme na jednoduchý 6metrový rybářský prut. Pro červy. Dno je 1,5 metru. Plovák je takový:

Float

Háček je takový (větší, měli jste si vzít méně (už):

Háček

Nyní vám ukážu místo, kde klovaly velké ryby. Jedná se o stejný poloostrov Kopylovo (oblast Samara). Místo se nazývá „Na potrubí“. Místní rybáři jsou si toho vědomi.

Zajímavé:
Brusinky: vlastnosti, fotografie, výsadba, péče, sklizeň.

Rybaření s prutem

Voda jen teče zpoza potrubí – voda se z něj buď pod tlakem vylévá, nebo je zpět nasávána. Pohybuje se tam spousta ryb tam a zpět.

Proud je velmi silný. Pokud propadnete, bude to určitě nasáváno potrubím na druhou část břehu (přes most!). Je to velmi nebezpečné. Proto je na takovém místě potřeba opatrnosti. Navíc je tam rokle — je hluboká. A jak se to kroutí! Někdy se plovák nasaje přímo do trychtýře a vy ho musíte vytáhnout a přehodit. Velmi aktivní rybolov. Není nuda!

Dobrá, velká ryba:

Рыба

O něco později úlovek vzrostl:

Kbelík s rybami

Za 2 hodiny jsme roztrhali celý kýbl. Odjeli jsme při západu slunce.

Byl konec května. V tomto okamžiku voda odešla a kousnutí utichlo. Nyní je toto místo suché a voda v dálce je jezero Karasyovoe, které Volha na jaře topí.