7 snídaní, kvůli kterým se chcete probudit do chladného podzimu. — expert-sergeferrari.cz
Venkovská kuchyně

7 snídaní, kvůli kterým se chcete probudit do chladného podzimu

Vystačí na celý den: 6 nejlepších zimních snídaní, které vám dodají energii

Říká se, že snídaně je nejdůležitější jídlo dne. Načerpejte energii do náročného zimního dne výběrem správného jídla.

Fráze „snídaně je nejdůležitějším jídlem dne“ pochází z 19. století a je připisována Jamesi Calebovi Jacksonovi a Johnu Harveymu Kelloggovi, kteří ji používali jako taktiku k prodeji svých nově vynalezených snídaňových cereálií. Od té doby mnohé studie prokázaly, že se tito pánové nemýlili. Dostat energii po ránu, zvláště v zimě, kdy klesající teploty a panující tma ztěžují pocit energie, je důležité. A první jídlo hraje obrovskou roli.

Snídaně by měla zůstat vyvážená a výživná po celý rok, ale v zimě většina lidí touží po něčem vydatnějším (a někdy i horkém). Naštěstí existuje spousta možností, jak načerpat energii a dostat vás přes ty chladné zimní dny, aniž byste se uchýlili k těm nudným cereáliím a toastům.

Shakshuka

Tento pokrm z pečených vajec je vydatný a lahodný a jeho zjednodušenou verzi lze připravit pouze z pěti ingrediencí. Vezměte cibuli a červenou papriku a opékejte je asi pět minut nebo dokud cibule nezměkne. Přidejte dvě konzervy nakrájených rajčat a poté pět minut míchejte, dokud se směs nepřivede k varu a nezhoustne. V rajčatové směsi udělejte čtyři jamky a do každé prohlubně rozklepněte vejce, poté snižte teplotu a pánev přikryjte, aby se směs nechala 10 minut louhovat – trochu více či méně podle toho, jak tvrdá vejce v shakshuce máte rádi. Po uvaření pokrm posypeme petrželovou natí a podáváme. Pokud chcete, můžete také přidat trochu sýra feta rozdrobeného navrch, křupavý chléb ideální pro víkendový brunch.

Zajímavé:
10 jídel z mladých kopřiv - od polévky a salátu po koláč a muffiny.

Kaše

Kaše je zimní základ, a to z dobrého důvodu. Ovesné vločky obsahují více vlákniny než celozrnný chléb a díky nízkému glykemickému indexu ovsa se ukázalo, že stabilizuje hladinu cukru v krvi. Existuje mnoho různých kombinací zimních chutí, se kterými můžete experimentovat, ale rozhodně byste měli zkusit přidat do své běžné kaše meruňky a brusinky, špetku skořice nebo mletého zázvoru a javorového sirupu (čtěte také: Veselá snídaně: 5 neobvyklých receptů na kaši).

Vynikající anglická snídaně

Tradiční kompletní anglická snídaně je pochoutka, kterou si mnoho lidí dopřává o víkendu, ale není to nejzdravější varianta pro každý den. Teplá snídaně v chladném ránu je však skvělý nápad, takže stačí vyměnit obvyklé ingredience za zdravější varianty. Smažený chléb nahraďte další zeleninou, jako je restovaný špenát, rajčata nebo houby. Slaninu je také lepší vyloučit.

Zimní mísa

Mísy se staly základním jídlem mnoha lidí po celý rok a toto jídlo je vždy dobrou volbou, zvláště pokud máte ráno málo času. Jedná se o lahodnou a sytou snídani a můžete použít jakékoli ovoce, ořechy nebo semínka, které máte doma. Nejčastějším základem pro misku jsou ovesné vločky a jogurt (vyberte přírodní řecký jogurt bez cukru). Müsli dodá pokrmu cukr, ale možná je to to, co některé dny chcete. V zimě zkuste do misek přidat těžší nebo sušené ovoce se slavnostním nádechem, jako jsou datle, brusinky a sušené třešně. Poslouží i sušené pomeranče a klementinky (dají se ale použít i čerstvé). Pro dobrou míru přidejte trochu praženého kokosu, mandlí nebo pekanových ořechů.

Zdravé muffiny

Pokud nemáte ráno dost času na péči o své zdraví, udělejte si jeden víkend k snídani pár muffinů, abyste měli na cestách něco zdravého. Existuje mnoho různých receptů, ale mezi oblíbené kombinace patří banán, dýně nebo semínka, borůvky a banán. Mnoho receptů používá med nebo jablečný protlak místo rafinovaného cukru pro sladkost a celozrnnou mouku pro pomalé uvolňování energie.

Zajímavé:
Startovací sada do letní kuchyně – bez čeho se neobejdete?.

Přípitek

Toast nemusí být něco, co popadnete na cestě ze dveří. To může být velmi dobře kompletní snídaně, pokud víte, co k ní přidat. Vyzkoušejte zdravější variantu než francouzský toast z bílé mouky a místo smetany použijte mandlové nebo kokosové mléko, celozrnný chléb a šplouchnutí javorového sirupu. Klasikou je stále avokádo na toastu a celozrnný chléb si můžete dát i s hruškou a gorgonzolou, a pokud se nebojíte experimentovat, zkuste fíky, med a ricottu.

Čtení dnes
7 věcí, které by se nikdy neměly skladovat ve skříni
Horoskop na týden od 20. do 26. května: kdo získá peněžní bonus a kdo lásku na první pohled
20 hlavních trendů pro jaro a léto 2024: nejúplnější průvodce
3 psychologické techniky, které vám pomohou zjistit, co si o vás člověk skutečně myslí
Tarotová karta týdne: co nás čeká od 20. do 26. května

  • O časopisu
  • Kontakty
  • Oznámení čísla
  • Předplatné časopisu
  • reklama
  • Reklama v časopise
  • Pravidla pro uživatele
  • Zásady používání souborů cookie
  • Doporučené technologie
  • Podpora

Online publikace MarieClaire.ru (MariClaire.ru) — oficiální stránky časopisu MARIE CLAIRE

Registrační číslo EL č. FS 77 — 80952

Registrováno Federální službou pro dohled nad komunikacemi, informačními technologiemi a hromadnými komunikacemi (Roskomnadzor) dne 23.04.2021 18+

Zakladatel: Shkulev Digital Technologies Limited Liability Company

Šéfredaktor: Grinko V. A.

Kontaktní údaje na vládní agentury (včetně Roskomnadzor): e-mail: marieclaire@sholding.ru telefon: +7(495) 633-5-633

Copyright (c) Shkulev Digital Technologies LLC, 2024. Jakákoli reprodukce materiálů webu bez svolení redakce je zakázána.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Кнопка «Наверх»
expert-sergeferrari.cz